צעד ראשון: איזה אורגן כדאי לקנות? 

ללמוד לנגן זהו מסע מופלא הדורש השקעה והתמדה אך פותח דלת לעולם קסום ויצירתי. אם החלטתם להתחיל לנגן באורגן מקלדת ותשקיעו את את המאמץ והמסירות הנדרשת, תזכו להרפתקה מוסיקלית מרגשת וחדוות יצירה.

בין אם אתם נגנים בראשית הדרך, אם זה חלום ישן שהגיע הזמן להגשים, או אם אתם הורים שמתלבטים איזה אורגנית כדאי לקנות: המדריך הבא יעזור לכם לבחור את האורגן המתאים ולהתחיל את הדרך בעולם הנגינה.

 

אומרים אורגן או אורגנית?

מדובר באותו סוג של כלי נגינה ממשפחת המקלדת, כמו הפסנתר האקוסטי או הפסנתר הדיגיטלי. לרוב הוא נקרא אורגנית, אם יש בה 5 אוקטבות מלאות (61 קלידים) יש אורגניות עם 4 אוקטבות. בכלים גדולים יותר יש 6 אוקטבות (76 קלידים) או ויותר בפסנתרים יש לרוב 7 ורבע אוקטבות (88 קלידים). יש לשים לב שגם פסנתר דיגיטלי נייד דומה מאוד לאורגן אבל זהו כלי שנועד בעיקר לחקות את צלילי הפסנתר האקוסטי בטכנולוגיה מעט שונה.

האורגנית היא כלי נגינה אלקטרוני, קל ונייד שניתן בקלות לקחת ממקום למקום. היא מגיעה עם מגוון רחב של צלילים, מקצבים ואפקטים שניתן להשתמש בהם על מנת לנגן מוסיקה בכל מיני סגנונות. היא כוללת מטרונום פנימי ואפשרויות להקלטה.

יש בה רמקול מובנה, שבו ניתן לשלוט על עוצמת הקול ואפשר גם לנגן עם אוזניות וכך לא להפריע לשכנים. יש בהן אפשרויות להקליט ולהתחבר לתוכנות ליצירת מוסיקה במחשב.

 

מדוע אורגנית מומלצת לילדים?

אורגנית ידועה בתור קלידים למתחילים, וילדים רבים מתחילים את דרכם המוסיקלית בנגינה באורגנית. קלידים מומלצים למתחילים מכיוון שהם מקנים כישורים מוסיקליים מגוונים, הייצוג החזותי של התווים מאפשר למידה אינטואיטיבית, הקלידים מאפשרים רבגוניות ומקלים על העברת המיומנות לכלי נגינה אחרים.

קלידים מומלצים גם מכיוון שהנגינה בהם משפרת שמיעה מוסיקלית, קואורדינציה וזריזות אצבעות. רגישות הקלידים מחזקת את יכולת ההבעה והביטוי.

 

איזה אורגן מומלץ לקנות?

בחירת האורגן היא צעד חשוב עבור נגנים מתחילים מכיוון שזה כלי שילווה אתכם זמן רב והוא הבסיס ללמידה ולפיתוח מיומנויות. אלה הדברים שכדאי לקחת בחשבון כשבאים לבחור אורגן למתחילים:

  • איכות ועמידות – השקעה באורגן איכותי לא רק משפרת את חווית הלמידה אלא גם מבטיחה אריכות ימים. ב-Music Gate, אנו מייצגים מותגים מובילים הידועים באיכותם ונשמח לעזור לכם למצוא את האורגן המושלם עבורכם.
  • מספר הקלידים – אם אתם מחפשים אורגנית לילדים מתחילים, 5 אוקטבות עשויים להספיק בהחלט. נגנים עם שאיפות לנגן מוסיקה מתוחכמת יותר, אולי יזדקקו למנעד גדול יותר של 6 אוקטבות או יותר.
  • רגישות המקלדת – מקלדות עם רגישות למגע מגיבות לעוצמה שבה מנגנים על הקלידים. ככל שרגישות המקלדת רבה יותר, כך הנגינה עשירה יותר ומלאת הבעה. מקלדת בעלת רגישות גבוהה מעניקה חוויית נגינה מספקת ומהנה יותר עבור הנגן ועבור המאזינים.
  • איכות ומגוון הצלילים – גם אורגנית למתחילים יכולה להשמיע צליל נעים ומהנה. חשוב להקשיב בעצמכם ולהרגיש שהצליל לטעמכם. בכל אורגנית קיים מגוון של צלילים ואם אתם מעוניינים בצלילים או בסגנון מסוים.
  • גודל ומשקל – אם אתם מתכוונים לקחת את האורגן לשיעורים או אפילו בין החדרים, כדאי לבדוק שהאורגן נוח עבורכם. כדאי לוודא שיש כיסוי ותיק מתאים לנשיאה.

 

מסע לארץ התווים

להתחיל ללמוד לנגן באורגן הוא צעד ראשון במסע המוסיקלי. ב-Music Gate, אנו מציעים מגוון של אורגניות ואורגנים איכותיים מושלמים עבור נגנים מתחילים ומקצועיים. המומחים שלנו, בעלי ניסיון של מעל ל-20 שנה וישמחו לסייע לכם למצוא את האורגן המתאים ביותר עבורכם.

להתייעצות ולמענה על שאלות, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 03-9130331.

מחלקות