מה ההבדל בין גיטרה קלאסית לאקוסטית?

Screenshot_2

רבים מהאנשים שרוצים להתחיל לנגן בגיטרה לא יודעים שיש הבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית. רבים גם לא בטוחים במה כדאי להתחיל, עם גיטרה אקוסטית או קלאסית. ב-Music Gate, אנו מאמינים שכל מוסיקאי או חובב מוסיקה, צריך להכיר את כלי הנגינה, כולל תכונות ייחודיות וההבדלים ביניהם.

שתי הגיטרות דומות מאוד במבנה ועשויות לרוב מעץ. בשתיהן 6 מיתרים המכוונים באותו אופן. למרות הדמיון, מדובר בכלי נגינה שונים, עם טכניקות נגינה שונות המתאימות לז'אנרים אחרים.

במאמר זה נסביר את התכונות וההבדלים בין שתי הגיטרות כדי שתוכלו לבחור גיטרה קלאסית או אקוסטית בהתאם להעדפות שלכם.

 

גיטרה קלאסית – ענוגה ועגולה

הגיטרה הקלאסית המודרנית נוצרה בספרד במאה ה-19, ומכונה לעיתים 'גיטרה ספרדית'. היא בעלת גוף עגול וצוואר רחב. 3 מתוך 6 המיתרים עשויים מניילון ומייצרים צלילים רכים וחמים. הגיטרות הקלאסיות בנויות מעץ, גיטרות איכותיות עשויות מארז או אשוח בחלק העליון ומהגוני או סיסם הודי בגב ובדפנות. הגיטרה הקלאסית נקראת כך מכיוון שהמוסיקה הקלאסית היא מסוגי המוסיקה העיקריים המנוגנים בה.

על גיטרה קלאסית מנגנים בטכניקת נגינת אצבעות, ולעיתים גם עם מפרט. הצוואר הרחב מאפשר פריטת ארפג'יו, ואקורדים מורכבים. מיתרי הניילון מפיקים צלילים עשירים ומהדהדים, מה שהופך את הגיטרה הקלאסית למתאימה ככלי מוביל בנגינת סולו וגם לליווי בהרכבים. היא פופולרית במוסיקה עממית בספרד, בקובה ובברזיל ובקרב צוענים באירופה. הגוונים החמים ויכולות ההבעה שלה הפכו אותה למושלמת עבור רפרטואר קלאסי ומוסיקת ​​פלמנקו. היא משתלבת היטב גם בז'אנרים אחרים, כמו ג'אז ובוסה נובה, מה שמוסיף נופך ייחודי לסגנונות אלו. לגיטרה הקלאסית יש מקום של כבוד גם ברוק ובפופ.

 

גיטרה אקוסטית – חדה ועוצמתית

השם גיטרה אקוסטית עלול להטעות, כיוון שגם גיטרה קלאסית אקוסטית וכך גם כל גיטרה עם תיבת תהודה היא למעשה אקוסטית. אך המושג השתרש ביחס לגיטרות בסגנון אמריקאי עם מיתרי מתכת.

הגיטרה האקוסטית עוצבה בארצות הברית בסוף המאה ה-19. המעבר למיתרי מתכת, דרש שינויים במבנה הגוף והצוואר על מנת שיעמדו בעומס המוגבר של המיתרים וגוף הגיטרה הוגדל ליצירת תהודה חזקה יותר. הצוואר צר וארוך יותר, ומאפשר אצבוע ופריטת אקורדים מלאים (strumming), מה שהופך את הגיטרה האקוסטית מתאימה במיוחד לליווי שירה.

גיטרות אקוסטיות ידועות ביכולת שלהן להפיק צליל חזק ללא צורך בהגברה. מיתרי המתכת מייצרים צליל בהיר ונועז יותר בהשוואה למיתרי ניילון. גיטרות אקוסטיות משמשות במגוון רחב של ז'אנרים מוסיקליים, כולל בלוז, פולק, קאנטרי, רוק ופופ.

גם גיטרות אקוסטיות עשויות לרוב מאשוח או ארז בחלק העליון, עם מהגוני, סיסם הודי או מייפל לגב ולצדדים. איכות הצליל מושפעת מגודל תיבת התהודה ומסוג העץ. להפקת צליל איכותי, על לוח התהודה להיות בנוי מעץ מלא כמו אשוח או ארז. בגיטרות יוקרתיות גם שאר חלקי תיבת התהודה עשויים עץ מלא.

 

מה ההבדל בין גיטרה אקוסטית לגיטרה קלאסית?

כעת, לאחר שחקרנו את התכונות הבסיסיות של שתי הגיטרות, עתה נחדד את ההבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית במספר נקודות.

  • גוף וצורה – גוף הגיטרה הקלאסית עגול, בעוד שגוף הגיטרה האקוסטית משולש.
  • סוג המיתרים – גיטרה הקלאסית מיתרי ניילון, לעומת מיתרי מתכת בגיטרה האקוסטית.
  • צליל – קל לזהות את  ההבדל בין גיטרה קלאסית לאקוסטית בצליל שלהן. מיתרי הניילון בגיטרה הקלאסית מייצרים צלילים רכים וחמים. לעומת זאת, גיטרה אקוסטית עם מיתרי המתכת מפיקה צליל חזק וחד.
  • טכניקות וסגנונות נגינה – הנגינה בגיטרה קלאסית מאופיינת בטכניקת אצבעות. הצוואר הרחב ומתח המיתר התחתון מאפשרים איצבוע מדויק והפקת אקורדים מורכבים. גיטרה אקוסטית, עם מיתרי הפלדה והצוואר הצר, מתאימה לפריטת סטרמינג ונגינת קצב.
  • סגנונות והקשרים מוזיקליים – גיטרות אקוסטיות, עם הרבגוניות והיכולת שלהן להפיק צליל חזק ללא הגברה, משמשות בהופעות חיות וג'אם סשנים מזדמנים. הצליל הבהיר והאנרגטי שלהן הופך אותן למרכיב בסיסי במוזיקת בלוז, רוק ו​​פולק ובליווי שירים אקוסטיים.
  • הגיטרה הקלאסית מתאימה במיוחד לסגנונות המערביים הקלאסיים ולפלמנקו, שדורשים תנועות אצבע מורכבות ונגינה אקספרסיבית. ניתן לשמוע אותה בפולק ובג'אז. היא פופולרית בקרב זמרים-יוצרים בליווי שירים אקוסטיים.

 

איזו גיטרה הכי מתאימה לכם- אקוסטית או קלאסית?

אחרי שברור מה ההבדל בין גיטרה אקוסטית לקלאסית, אפשר עכשיו להתפנות לבחירת הכלי המדויק עבורכם. אם אתם מחפשים גיטרה עם גוונים חמים ורכים לנגינה של מוזיקה קלאסית, פולק וג'אז, הגיטרה הקלאסית היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. אם אתם מחפשים צליל בהיר ורב תכליתי המתאים למגוון של ז'אנרים כמו קאנטרי, בלוז ורוק, הגיטרה האקוסטית היא אידיאלית בשבילכם.

 

ב-Music Gate, אנו מבינים את החשיבות של בחירת הגיטרה הנכונה בשבילכם. אצלנו תמצאו אוסף גדול של גיטרות קלאסיות ואקוסטיות ואת כל המידע הדרוש לכם. עם המומחיות והמחויבות שלנו לאיכות, אנו כאן לעזור לך למצוא את הגיטרה המושלמת בשבילך.

לקבלת המלצות ולהתאמת הגיטרה המדויקת עבורכם, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 03-9130331.

מחלקות