כל מה שרציתם לדעת על תיקון גיטרות

Screenshot_1

במהלך הזמן, כל גיטרה עוברת תהליך טבעי של שחיקה, בעיקר בגלל המתח הגבוה של המיתרים, אך גם בגלל חבלות, נפילות, טמפרטורה ולחות, נגינה מרובה ואחסון לא מתאים. עם הזמן יש ירידה באיכות הצליל והנגינה ובכיוון המיתרים ויכולים להופיע זיופים וזמזומים לא רצויים. לכן, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת ותיקונים אצל מתקן גיטרות מקצועי ומיומן.

מה זה סטאפ, מתי נדרש תיקון גיטרה, ואיך לשמור על הגיטרה במצב הכי טוב שאפשר – כל התשובות במאמר.

 

טיפול שגרתי – סטאפ (Setup)

כדי לשמור על צליל מדויק ונקי, בלי זמזומים וזיופים, כל גיטריסט צריך לשלוח את הגיטרה שלו לסטאפ כל כמה חודשים. סטאפ כולל פעולות שונות כמו ניקוי להסרת אבק ושומן שהצטבר, כיוון האקשן (כיוון הצוואר), כיוון אינטונציה וכיוון הפיקאפים (בגיטרות חשמליות). בנוסף מתבצע ניקוי כללי, הכולל את ניקוי החיבורים למניעת רעשים בהגברה. לרוב מבצעים סטאפ לאחר החלפת מיתרים או לאחר תיקון או במהלך שיפוץ גיטרות.

 

תיקון גיטרות 

ישנם מקרים שבהם יש תקלה או נזק משמעותי לגיטרה ויש צורך בתיקון יותר משמעותי, ויש צורך במיומנויות וידע מיוחדים על מנת לשחזר את הפונקציונליות, יכולת הנגינה והאסתטיקה של הכלי.

תיקון גיטרה עשוי לכלול תיקון של פגמים פיזיים בגיטרה, כגון שברים, סדקים, שריטות, תקלות ברכיבים חשמליים ועוד. תיקון פשוט יכול לכלול החלפת מיתרים, החלפת רכיבים חשמליים, חיזוק ברגים ועוד. בתיקון מורכב יותר מתבצע שיוף הצוואר, החלפת סריגים, תיקון סדקים ושברים ולעיתים גם החלפת חלקים כמו צוואר או גוף.

ניתן לבצע גם שיפור במראה החיצוני של הגיטרה, על ידי ניקוי יסודי, ליטוש הגוף, צביעה והחלפת לכה, ועוד. אחרי שיפוץ, גיטרה יכולה להיראות כמו חדשה.

 

תיקון גיטרות חשמליות ואקוסטיות

גיטרות חשמליות ואקוסטיות מוגברות כוללות רכיבים חשמליים ואלקטרוניים וחומרה מורכבת יותר. בצוואר הגיטרה החשמלית והאקוסטית יש מוט תומך (truss rod) הניתן לכיוונון ומאפשר לשנות את האקשן. בנוסף לאקשן ולאינטונציה, תיקון גיטרה חשמלית כולל תיקון של החיווט האלקטרוני והמגעים וכיוון פיקאפים ולעיתים יש צורך בתיקון או החלפת פיקאפים וחלקים אחרים.

 

תיקון גיטרה קלאסית

בגיטרות קלאסיות אין מרכיבים חשמליים ואלקטרוניים אך גם לרוב אין בהן מוט תומך (truss rod) ולכן כיוון הצוואר הוא משימה מורכבת יותר. עם זאת מתח מיתרי הניילון בגיטרה הקלאסית נמוך בהרבה בהשוואה לגיטרה חשמלית ואקוסטית עם מיתרי המתכת. בנוסף האקשן גבוה יותר (הרווח בין המיתר לצוואר גדול יותר) על מנת לאפשר את נגינת האצבעות.

 

טיפים לשמירה על גיטרות: לגזור, לשמור ולהמשיך לנגן

גיטרה זקוקה ליחס ואם מטפלים בה יפה, היא מחזירה בצלילים חלומיים. חשוב להקפיד ולשמור על הגיטרה כדי להבטיח שיהיה לה סאונד מושלם, נגינה חלקה וחשוב גם שתשמור על הערך שלה לאורך זמן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הגיטרה שלכם במצב הכי טוב שאפשר, עד הסטאפ הבא:

  1. שמור על ניקיון – יש לנגב את הגיטרה, בדגש על המיתרים והצוואר. עדיף להשתמש במטלית יבשה או מעט לחה, כדי להסיר אבק, זיעה וטביעות אצבע. אין להשתמש בחומרים כימיים שעלולים לגרום לפגמים בצבע או לחלודה.
  2. איחסון מתאים – יש לאחסן את הגיטרה במקום בטוח, קריר ויבש. שינויים קיצוניים בטמפרטורה ולחות עלולים לגרום לנזק. הרחק את הגיטרה ממים ולחות ומשמש ישירה.
  3. להחזיר לתיק – 'קייס' – קייס מתאים. כשאתם לא מנגנים, עדיף לאחסן את הגיטרה בתיק (עדיף מרופד או קשיח) שיגן עליה מפני פגיעות וחבלות.
  4. חיזוק ברגים – מדי פעם כדאי לבדוק שכל החלקים מהודקים. ברגים, כפתורים או חיבורים רופפים פוגעים בסאונד.
  5. תחזוקה – החלף את המיתרים באופן קבוע. מיתרים ישנים משפיעים על הצליל ועל נוחות הנגינה. התדירות תלויה בשעות הנגינה וסוג המיתרים. מומלץ לקחת את הגיטרה לסטאפ כל מספר חודשים.
  6. ייעוץ עם מומחה – אם שמת לב לשינוי בצורת הצוואר, אם הופיעו רעשים וזמזומים בנגינה, אם אתה חש שמשהו משתנה בתחושה שלך בנגינה, המומחים שלנו ישמחו לייעץ ולסייע להחזיר את הצליל הנכון לגיטרה שלך.

 

ב-Music Gate הגיטרה שלך בידיים טובות

שמירה, תחזוק שוטף וטיפול בגיטרה מאפשרת ליהנות מהצליל ומהיופי שלה במשך שנים רבות. מעבר למגוון השירותים אותם אנו מציעים ב-Music Gate, תוכלו למצוא גם שירות של טכנאי גיטרות המומחה לסטאפ, תיקון ושיפוץ גיטרות.

אנו מתחייבים להעניק ללקוחותינו שירות מעולה ותיקון מקצועי ומדויק. אנו מבינים כי כל גיטריסט הוא ייחודי, ולכן אנו מקדישים את הזמן להקשיב לצרכים שלכם, ועובדים בשיתוף פעולה הדוק איתכם כדי להשיג את התוצאות הרצויות. אתם יכולים להיות בטוחים שהגיטרה שלכם תקבל את הטיפול הכי טוב שאפשר.

לקבלת פרטים נוספים על תיקוני גיטרות ולמענה על שאלות, הינכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 03-9130331.

מחלקות