איך בוחרים גיטרה לילד?

איך בוחרים גיטרה לילד? ילדים מסוגלים להטמיע מידע ולפתח מיומנויות מסוימות הרבה יותר מהר מאשר מבוגרים. זה חל על ספורט, ועל לימוד שפות זרות, ועל סוגים שונים של יצירתיות. לכן, אם החלטתם להכיר לילדכם מוזיקה, עדיף להתחיל כמה שיותר מוקדם. וגיטרה יכולה להיות בחירה מצוינת כי יש לה יתרונות רבים. זה נגיש ונייד, שיעורים לא יגרמו לבעיות לשכנים בגלל הצליל הלא חזק מדי. ובנוסף, כיום הגיטרה נחשבת לכלי הנגינה הפופולרי ביותר, בעיקר בקרב צעירים.

כדי לעזור לילד בדרכו להצלחה, עדיף לספק לו את כל התנאים הדרושים לכך. הרבה תלוי במורה, בתמיכה של קרובי משפחה, ובבחירת הכלי, מכיוון שכלי לא מוצלח יכול פשוט להרתיע את הרצון ללמוד. במאמר זה נראה לכם ממה להיזהר בעת הקנייה.

סוג גיטרה

ישנם סוגים רבים של גיטרות, הנבדלים במאפיינים שונים מאוד: דרך הגברת סאונד, כמות מיתרים, עיצובים ועוד. כל זה עשוי בהחלט להיות מבלבל עבור אדם שעומד בפני הצורך לבחור כלי בפעם הראשונה. גיטרות אקוסטיות עם מיתרי מתכת נחשבות לגיטרות קונצרט ונמצאות בשימוש נרחב בבמה. הגיטרה החשמלית משמשת בעיקר במוזיקת רוק, ג'אז ובלוז. גיטרת הבס מיועדת אך ורק לנגינת בס ומשמשת בקטעי הקצב.

אבל עבור ילד שרק מתחיל, הבחירה הטובה ביותר, לדעתנו, היא גיטרה קלאסית עם שישה מיתרי ניילון. יש לה את הבנייה הנוחה ביותר, היא אידיאלית לאימון ראשוני. מיתרי ניילון בגיטרה קלאסית הם רכים יותר ממיתרי מתכת, שזה חשוב במיוחד כשמדובר בידיים עדינות של ילדים. בנוסף, הגיטרה הקלאסית היא כלי אוניברסלי וניתן להשתמש בה עבור הרפרטואר המוזיקלי הרחב ביותר.

מראה חיצוני

חשוב מאוד שהילד יאהב את איך הגיטרה שלו נראית. ידוע שילדים, במיוחד קטנים, לומדים על העולם באמצעות משחק. הילד צריך לראות את ה"צעצוע" יפהפה. יצרני גיטרות מציעים כיום מגוון עצום של כלים במגוון רחב של צבעים.  גם גיטרות לא צבועות משתנות מאוד בצבע. הכל תלוי באיזה סוג עץ שימש לייצור הכלי. גיטרה יפה בעיני ילד יכולה להפוך לגירוי נוסף לתרגול.

 גודל הגיטרה לילד

אז איך בוחרים גיטרה לילד? גיטרה בגודל סטנדרטי תתאים לרוב המבוגרים. אבל לילדים, במיוחד צעירים מאוד, זה יכול להיות לא נוח. במקרה זה, כדאי לשקול לקנות גרסה מוקטנת של הגיטרה הקלאסית. כיום, חוץ מגודל סטנדרטי, מביאים לארץ גיטרות בגדלים הבאים: 3/4, 1/2 (בשברים מהגודל המלא). בנוסף לגודל, כלים כאלה אינם שונים בשום צורה מגיטרה רגילה בגלל החזרה המדויקת על כל הפרופורציות שלה. בנוסף, יש להן אפילו יתרון אחד משמעותי: הן קלות במיוחד להובלה. גיטרה כזו נוחה לקחת לטיולים. בעיקר בשל כך, הן צברו פופולריות בקרב מבוגרים רבים כגיטרות-טיולים.

אבל איך תבחרו את גודל הכלי המתאים לילדכם? ישנה חלוקה מותנית של גדלים של גיטרות בהתאם לגובה וגיל:

 

גיטרה 1/2 (מידה 552 מ"מ) – מגיל 5 עד 7 (גובה עד 127 ס"מ.)

גיטרה 3/4 (מידה 580-590 מ"מ) – מגיל 7 עד 10 (גובה מ-127 עד 143 ס"מ)

גיטרה 4/4 (גיטרה בגודל מלא מידה 650 מ"מ) – מגיל 10 ולמבוגרים (גובה מ-143 ס"מ)

 

יחד עם זאת, ברצונינו להדגיש שוב כי הדרגות אלו הן מאוד מותנות, שכן ילדים בני אותו גיל יכולים להיות שונים מאוד, ומה שנוח לאחד עלול להיות לא נוח לחלוטין לאחר. לכן, השאלה של בחירת מידה היא מאוד אינדיבידואלית. עדיף להגיע לחנות ו"לנסות" את הגיטרה, לנסות גדלים שונים ולראות איזו מהאפשרויות המוצגות היא האופטימלית ביותר.

מחיר

אם אתם קונים גיטרה לילד שרק מתחיל ללמוד, עדיף לבחור בכלי לא יקר. כדאי לעשות זאת מכמה סיבות. ראשית, בתחילת האימון, אתה או ילדך עדיין לא בטוחים לחלוטין שהתשוקה לכלי תימשך לאורך זמן. שנית, אם אתם הולכים לקנות גרסה קטנה של הגיטרה, הילד יגדל ממנה בזמנו.

באופן כללי ניתן לומר שכאשר בוחרים גיטרה לילדים, חל אותו כלל פשוט כמו בבחירת מבוגר: ככל שהמחיר גבוה יותר, מעמד הכלי גבוה יותר, כך הפוטנציאל המוזיקלי שלו גדל. אבל זכרו שכלי לא יקר יכול להפוך לעוזר ראוי למוזיקאי צעיר ולתת לו הרבה גילויים ורשמים משמחים.

זה כל מה שאתה צריך לזכור כשאתה בוחר גיטרה לילד שלך. אנו מאחלים לך קניות מהנות!

אצלנו בחנות הסאונד והמוסיקה Music Gate תוכלו למצוא את כל מה שהוא מוסיקה ובכלל זה מגוון רחב של גיטרות בכל הגדלים לרבות גיטרות בגדלים ייעודיים לילדים ובני נוער. כאן באתר תוכלו להתרשם ממבחר של מאות דגמי גיטרות ובהם גם גיטרות ייעודיות לילדים. אז למה אתם מחכים? הזמינו עכשיו את הדגם המתאים לכם וקבלו אותו במשלוח מהיר וישיר עד פתח הבית. לשאלות נוספות, צרו קשר עוד היום בטלפון 03-913-0331 ונשמח לסייע.

 

    מחלקות