על בחירת כלי נגינה לילדים 

 רוצים שהילד שלכם יתחיל לנגן על כלי נגינה? לא בטוחים איזה כלי נגינה לילדים יתאים לו? אז קודם כל, באתר וסניפים של רשת מיוזיק גייט תמצאו מבחר גדול של כלי נגינה לילדים קטנים וגדולים, החל מהאפשרות של הזמנת אורגנית מומלצת למתחילים ועד קניית סט כלי נגינה לילדים. לרשותכם עומד הצוות המקצועי שישמח לסייע בבחירת כלי נגינה המתאים לילד שלכם.

 בנוסף, לפניכם כמה דגשים בנושא, שיכולים לכוון אתכם בבחירת כלי הנגינה שייצור התנסות נגינה חיובית אצל הילד.

מידת המחויבות ויכולת ההתמדה של הילד

 בכדי להצליח לנגן על כל כלי נגינה יש צורך בהתמדה, נקודה בה לא כל הילדים מצטיינים, בייחוד הקטנים שבהם. לכן, עוד לפני שפונים לכיוון הזה יש להסביר לילד את חשיבות ההתמדה ולראות כיצד הוא מגיב. מידת המחויבות של הילד להתאמן בנגינה יכולה גם להשפיע על סוג הכלי שמתאים לו. למשל, אורגנית לילדים דורשת פחות שעות אימון בשבוע יחסית לכלי נגינה אחרים.

השפעת גילו של הילד 

 ככול שמדובר בילד יותר צעיר כך המוטוריקה העדינה, רמת הריכוז והקואורדינציה פחות מפותחות. לכן, יש צורך בבחירת כלי נגינה יותר פשוט ובסיסי, כאשר הכלי המתאים ביותר לילדים קטנים היא האורגנית, שגם דורשת כאמור פחות זמן אימון. גם תופים יכולים להתאים ככלי נגינה ראשון לילדים קטנים, בייחוד עבור  ילדים נמרצים שצריכים להוציא הרבה אגרסיות.

 ילדים יותר גדולים יכולים לעבור לכלים יותר מורכבים, אך שעדיין שומרים על רמה גבוהה של סיפוק והנאה, כמו גיטרה. ילדים המציגים רמה גבוהה של התמדה, וכישורים מוסיקליים בולטים, יכולים ללמוד גם על כלי נגינה יותר מורכבים כמו כינור או קלרינט. בכל מקרה, לפני שקונים כלי נגינה חדש כדאי לגשת לשיעור ניסיון ולבדוק שבאמת לילד יש חיבור ועניין לכלי הנגינה הנבחר.

כלי נגינה שמתאים לילד 

 לא אחת, בחירת כלי הנגינה מוכתבת בבקשות והעדפות של הילד, בין אם הוא רוצה ללמוד לנגן על גיטרה, תופים או פסנתר. בכל מקרה, יש לבחור עבור הילד כלי נגינה שמתאים לו, בין אם מדובר בגיטרה במידה נאותה של שמינית, רבע, חצי או יותר, אם מדובר בבחירת ערכת תופים בסיסית.

 מעבר לכך, בחירת כלי הנגינה מצריכה להכיר את מאפייניו. למשל, כלי מקלדת והקשה נחשבים נוחים להתחלה וגם לילדים קטנים, מכיוון שהם מבוססים על פעולה אחת. זאת בעוד שכלים כמו גיטרה או כינור דורשים לשלב כמה פעולות עם רמה יותר גבוהה של קואורדינציה וקשר עין יד טוב.

 בשורה התחתונה – בחרו היטב את מורה הנגינה 

 לא משנה באיזה כלי נגינה בחרתם לבסוף, בכדי שהילד באמת ילמד לנגן וייהנה מכך, יש חשיבות רבה לבחירת מורה מומלץ. בחרו מורה שיש לו כימיה וקשר טוב עם הילד, ושהוא מצליח ללמד לנגן באופן שמרתק את הילדים ומחדיר בהם מוטיבציה.

להזמנת כלי נגינה לילדים ישירות דרך האתר של מיוזיק גייט לחצו כאן.

מחלקות